Service och support

På servicefronten är EICO starkare än de flesta.

Vår högsta prioritet är att säkra dig om en god upplevelse – både med våra produkter och med den support vi erbjuder – om du skulle få behov av det.

Det är alltså avgörande för oss att du är tillfreds, och att dina produkter fungerar som de ska. 

Fakta och goda råd

Vi har samlat massor med goda råd om din produkt, och vårt service-team står beredda att hjälpa dig vidare om du behöver rådgivning, bruksanvisningar eller hjälp. Här kan läsa mer om hur du bäst monterar, använder och sköter din EICO-produkt. Klicka och se våra goda råd gällande köksfläktar, hoar, armaturer och avfallssystem.

 

Har du behov av hjälp

Om du behöver service, eller saknar en reservdel, ska du endast fylla i formulären här under. Efter det, kontaktar vi dig fortast möjligt och hittar en lösning.

Felanmälan

 

Ladda ner bruksanvisning

Här kan du ladda ner bruksanvisningar till dina EICO-produkter.

Om du saknar information om en produkt, som inte finns här, är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.

Hitta din produkt

 

Energimärkning

Vi på EICO har en grundläggande hållning till att handla kvalificerat, rätt och riktigt. Vi lever självklart upp till det vi lovat beträffande ecodesign.

Ecodesignkravet finns till för att begränsa EU´s energiförbrukning och klimatpåverkan. Köksfläktar till hushåll skall därför ha en tryckt energimärkning med en skala frå A-G, där A är mest energieffektiv. Skalan revideras löpande och det kommer hela tiden mer och mer ambitiösa energiklasser i toppen av skalan.

Standarderna är beskrivet i lagen om energimärkning av ugnar och köksfläktar. Direktivet hittar du här.

Det finns ett krav på energideklaration på köksfläktar tillverkade för hushåll.  

 

 

Krav på energideklaration

På EICO ställer vi krav på våra produkter. Vi lever självklart upp till de gällande europeiska krav på energideklaration.